Livans recensioner

-Om Det Mesta

Kokoskakor som kanske tar slut fortare än de kommer fram...

Publicerad 2012-09-25 17:32:59 i Allmänt

Om du gillar kokos är det här verkligen "måste-göras-kakor"! De är riktigt, riktigt goda, går jätteenkelt och snabbt att göra och de är lika goda om du fryser in dem! Tja, jag behöver väl inte göra mera reklam för dem nu, hoppas att du förstår!:)
 
Cirka 35 stycken
 
50 g smör eller margarin
1½ dl socker
2 ägg
5-6 dl (200 g) kokos
 
1. Smält smöret och låt det svalna.
2. Vispa ägg och socker pösigt.
3. Blanda i smör och kokos och låt smeten svälla en liten stund.
4. Klicka ut smeten på en plåt med bakplåtspapper eller smör. Låt kakorna stå inne cirka 12 minuter i 175 grader.
 
 
Tips: Det blir 29 gånger så gott om du hackar lite choklad (som du nog ser att jag har gjort på bilden) och blandar i efter att du vispat ihop allt! Hur mycket choklad och hur stora bitar du ska ha i smeten väljer du själv:)
 
 

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2012-09-25 19:13:05

De var helt underbara! Tänk att jag kom i tid, för att få en. Tack Olivia!

Svar: Tack för berömmet, varsågod!
Olivia

Postat av: Lea

Publicerad 2012-09-29 20:25:29

A! Ser goda ut Olivia!Kanske bårde göra någon gång. Fast jag får nog göra en dubellesats så dem inte tar slut alltför snabbt.

Svar: Ja, det kanske är bäst...;)
Olivia

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olivia

Hej och välkommen! Jag heter Olivia och här på min blogg kommer jag att betygsätta, testa och tipsa om det mesta mellan himmel och jord!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela