Livans recensioner

-Om Det Mesta

Gör din egen "striper"

Publicerad 2012-12-25 22:54:47 i Allmänt

Hejhej! Nu är julen nästan över och jag har haft det jättebra! Julafton var mysig, rolig och jag fick många fina paket. Men nu är det dags för ett tips till naglar. Är inte riktigt säker på vad det heter på svenska, men på engelska så säger man i alla fall "striper". Det är en tunn, tunn pensel som används för att göra fina mönster på naglarna; om jag t.ex vill måla ett rött hjärta på en nagel så målar jag först en "bakrundsfärg", sedan använder jag min striper och doppar den i det röda nagellacket. Nu är det sååååå mycket enklare att måla hjärtat än om jag hade använt den vanliga penseln som är i den röda färgen. Självklart så kan man göra andra saker, t.ex ränder, prickar, former, skriva korta ord, mönster av alla sorter... De finns att köpa lite överallt för typ 70-80 kr, men om man som jag (försöker, hehe) sparar för att bli rik så kommer instruktionen för den megalätta budgetvarianten här: Använd ett gammalt nagellack (som jag) eller köp ett billigt, det spelar ingen roll. Ta ut penseln och rengör den så noga som du kan med nagellacksremover. Klipp med en sax lite grand i taget på penseln tills den blir tunn. Färdig! Kom ihåg att du måste rengöra den med nagellacksremover varje gång efter att du har använt den!

Kommentarer

Postat av: Lea

Publicerad 2012-12-26 18:45:35

Låter riktigt bra, och tack! Men varför måste man göra rent den man gjort själv efter varje användning?

Svar: Om man inte tvättar bort nagellacket så torkar det, penseln blir stenhård (som en pinne) och den går inte att använda förran man har rengjort den! Man kan heller inte som sagt använda vatten eftersom nagellack inte försvinner alls av det:)
Olivia

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olivia

Hej och välkommen! Jag heter Olivia och här på min blogg kommer jag att betygsätta, testa och tipsa om det mesta mellan himmel och jord!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela