Livans recensioner

-Om Det Mesta

Lip Butter från The Body Shop

Publicerad 2013-08-05 11:12:19 i Allmänt

Ett lip butter är ungefär som ett läppbalsam men det är lite "hårdare" och liksom "smörigare". Den här köpte jag på The Body Shop för sisådär fyra månader sedan och den kostade 70kr. Jag ÄLSKAR den affären men den här produkten var faktiskt inte bra! I början tyckte jag om lukten men nu luktar det bara konstigt. Får man "smöret" i munnen smakar det något äckligt blandat med lypsyl. Men det finns ändå några fördelar; om man inte har fnasiga läppar alls så tränger den in ganska snabbt och hjälper helt okej. Burken är jättegullig och liten (produkten är superduperdryg så det gör inget att den är liten) så den är lätt att få med sig i väskan eller i fickan. Det är skruvkork så locket ramlar inte av heller. Men om man tar det här på sina läppar när de är torra så liksom stannar det kvar på utsidan! Det tränger inte in och det blir som en hinna nästan. Samma sak om man tar det innan man ska sova. Hinna och jättespända läppar som knappt går att "töja ut" på morgonen. Ändå använder jag det här ofta eftersom jag inte har jättetorra läppar just nu, men i vinter blir det tufft... ;) PLUS: Hjälper om man inte har torra läppar och smart burk MINUS: Väääldigt dyr för att vara så liten, luktar inte gott och det blir lätt äckliga hinnor på läpparna, "tung" konsistens BETYG: 2 av 5

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2013-08-05 12:21:19

Kul att du förnyar dej, men alla dina gulliga och fina och goda saker du har gjort och lagt in tidigare, kommer jag att sakna.

Svar: Haha jadu, hoppas att det här blir bra det med ;)
Olivia

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olivia

Hej och välkommen! Jag heter Olivia och här på min blogg kommer jag att betygsätta, testa och tipsa om det mesta mellan himmel och jord!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela