Livans recensioner

-Om Det Mesta

Hemgjord hårdonut

Publicerad 2013-04-23 20:12:26 i Allmänt

När jag kollade runt lite på youtube på "how to-videos" så hittade jag en video som visade hur man gör sin egen hårmunk! En hårmunk ser ut precis som en munk/donut, men man använder den för att göra "knutar" i håret. Först sätter man upp håret i en vanlig tofs, sedan trär man på munken, lägger håret jämnt över den och till sist fäster man håret med hårnålar och snoddar. Egentligen så har jag för långt hår för att kunna göra en sådan uppsättning men jag brukar öva lite hemma ibland och det blir bättre och bättre:) Jag har redan två köpta hårdonuts hemma (tjejen i affären sa att det är lättare att sätta upp håret med donuts om det är två stycken när man har så mycket hår som jag), men jag blev ändå jättesugen på att göra en egen! Det var jättelätt och roligt. Om man vill göra en så sök på "hur man gör en egen hårmunk" på youtube! Man använder strumpor och nylontights och jag hade det hemma, bra att det är så enkla saker som man behöver:) Tyvärr så funkar det inte att lägga ut bilden på den nu, men jag ska försöka fixa det i nästa inlägg!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olivia

Hej och välkommen! Jag heter Olivia och här på min blogg kommer jag att betygsätta, testa och tipsa om det mesta mellan himmel och jord!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela