Livans recensioner

-Om Det Mesta

Macarons!

Publicerad 2012-11-01 12:39:50 i Allmänt

Nu har jag provat att göra "det svåraste inom bakning" enligt alla människor, även de som faktiskt KAN baka: MACARONS! Jag gjorde både citron- och hallonmacarons, fast på bilden så visar jag bara "hallonen", eftersom de andra inte blev fullt så bra eller fina, hehe...
Inte så jättesvåra att göra, fast väldigt jobbiga; det tog flera timmar, och det var aldrig några pauser! Om man bakar bullar så ska ju degen jäsa så då blir det ju "pauser". Det blev väldigt mycket fyllning över, men det stod att det gick att frysa in överblivna fyllningar så det gjorde vi. Jag ska baka de igen till julafton så då kommer fyllningen till användning igen:)

Kommentarer

Postat av: Mormor

Publicerad 2012-11-02 05:48:26

Nu langtar vi efter julaftonen! Har inte alla svenska bokstaver, men du forstar nog anda. Alla halsar! Kram

Svar: Det gör jag med, kul att ni också får smaka dem då! Hälsa tillbaka:) kram
Olivia

Postat av: Farmor

Publicerad 2012-11-04 13:38:42

Vill gärna smaka dina fina macarons någon gång.Jag skulle inte klara av att få dom så fina som du. Kram

Svar: Det kommer du säkert att få göra:) Om jag ska vara ärlig så var det faktiskt inte det lättaste att få dem fina... Men tack! Kram
Olivia

Postat av: Lea

Publicerad 2012-11-04 19:50:47

Ser goda ut. Kan du inte skriva receptet i nästa inlägg? Vill gärna ha det!

Svar: Tack! Nja, kommer nog inte att göra det, men du kanske kommer att smaka dem någon gång?
Olivia

Postat av: Matilda

Publicerad 2012-11-06 19:49:21

Guud vad goda dom ser ut!!!! Var dom lika goda som dom var snygga?

Svar: Japp, det var de faktiskt!:) Tack så mycket!
Olivia

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olivia

Hej och välkommen! Jag heter Olivia och här på min blogg kommer jag att betygsätta, testa och tipsa om det mesta mellan himmel och jord!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela