Livans recensioner

-Om Det Mesta

Lyxigt jordgubbsbad

Publicerad 2012-11-07 16:15:56 i Allmänt

Tänk er att ni (verkligen på riktigt!) badar i jordgubbar och grädde. Det låter som en riktig dröm, men det är faktiskt inte alls omöjligt! Du behöver bara mixa 500 gram jordgubbar, 1 deciliter vispgrädde, 4 deciliter vatten och 1 tesked olivolja. Sedan häller du blandnigen i ett varmt bad och hoppar i. Huden blir mjuk och du kommer lukta jättegott när du kommer ut från badrummet! Fast du får inte doppa håret i vattnet! Jag hade tvättat håret dagen innan och doppade håret, (tänkte att det inte kunde göra så mycket) och morgonen efter så såg det ut som att jag inte hade duschat på en månad, håret såg jättesmutsigt ut! Så jag fick hoppa in i duschen igen, och nu vet jag att nästa gång som jag gör det här så får jag använda en badmössa. Dessutom så fastnar alla frön från jordgubbarna i hårbotten. Men för resten av kroppen är det här som en spabehandling, så det var absolut inte sista gången som jag gjorde jordgubbsbad!:) Lite annorlunda att vattnet blir rött också...

Kommentarer

Postat av: Thea och mormor

Publicerad 2012-11-07 16:57:01

Vilken lyx!! Vi har en pool, men inte jordgubbsbad!

Svar: Om poolen hade varit varm så hade det antagligen varit minst lika lyxigt!:)
Olivia

Postat av: Emma!! :)

Publicerad 2012-11-22 18:05:47

Ska testa nån gång!! ;)

Svar: Gör gärna det, det är väldigt skönt!:)
Olivia

Postat av: Emma!! :)

Publicerad 2012-11-22 18:07:56

Nån gång när vi har jordgubbar hemma!! (och vispgrädde)

Svar: Efter den 29 januari kanske...?;)
Olivia

Postat av: Lea

Publicerad 2012-11-23 14:14:42

HEJ! Låter härligt. MEN HA INTE I VISPGRÄDDE! Min pappa fick mig att komma ihåg vad som händer när mjölk eller grädde blir för gammalt. DET LUKTAR SURT OCH HEMSKT! Minns detta. Annars verkar det bra!

Svar: Hmm, för mig funkade det jättebra med grädde, det handlar nog bara om grädden är gammal eller inte!
Olivia

Postat av: Emma!! :)

Publicerad 2012-11-28 18:32:12

Kanske det kanske Olivia!! ;)

Svar: :)
Olivia

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Olivia

Hej och välkommen! Jag heter Olivia och här på min blogg kommer jag att betygsätta, testa och tipsa om det mesta mellan himmel och jord!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela